JAM!: dé payroll en HR specialist voor de horeca

In deze Starterseditie van Franchise Plus wil JAM! graag de gehele doelgroep aanspreken. Zowel de franchisegevers als -nemers dus. Een samenwerking tussen een horecazaak en JAM! is ook een kwestie van geven en nemen. Als horecaondernemer geef je jouw personeelsbestand en alle administratie die daarbij komt kijken uit handen, en JAM! neemt dit met plezier van je over ;). Dat is heel kort samengevat wat wij doen. We leggen het graag wat uitgebreider aan je uit.

Wie wij zijn

Door JAM! zijn zo’n 7000 horecamedewerkers bij onze ruim 350 klanten zorgeloos aan het werk. En deze klanten zijn net zo carefree aan het ondernemen en investeren in hun horecazaak. Vanuit ons kantoor aan het Rokin in Amsterdam verzorgen we met onze uitgebreide HR dienstverlening
horecaondernemers door heel Nederland.

Goed werkgeverschap

Wij willen samen met jou de aantrekkelijkste werkgever in de horeca zijn. Wij stimuleren het welzijn van onze medewerker met leuke benefits zoals een fietsenplan, ontwikkeling door loopbaancoaching en een compleet preventie platform, JAM! Helpt. Een platform voor de ontwikkeling van jouw medewerkers. Met vele preventiemodules om alle grote problemen in de horeca voortijdig op te lossen. Zoals alcohol- en drugsgebruik of juist financiële problemen. We hebben een vertrouwenspersoon voor al onze externe medewerkers. Wij trainen managers in het vroeg signaleren van problemen en we kunnen samen met jou een compleet personeelsbeleid opstellen.

Doordat je bij ons vaste aanspreekpunten krijgt, zijn we altijd bereikbaar voor vragen van jou en je medewerkers. We hebben ook onze eigen in-house arbodienst en bedrijfsartsen. Dit zorgt er kort gezegd voor dat onze werkwijze erop toeziet dat ziekte en/of arbeidsconflicten eerder worden voorkomen. Resultaat: Het verzuim is laag en medewerkers zijn sneller terug op de werkvloer. Het ziekteverzuim over onze 7000 horecamedewerkers is de afgelopen drie jaar onder de 1.7 procent gebleven.

Medewerkers blijven zo gemiddeld langer voor je werken waardoor personeelsschaarste beperkt blijft en er meer productieve uren zijn om omzet te maken.

Ruime ervaring met grote horecagroepen

Wij hebben jarenlange ervaring met grote horecagroepen. Zo werken we onder andere voor elf TEDS locaties, vier Harbour Club locaties, zes zaken van Ron Blaauw en elf zaken van UMH. Met de UMH Group heeft JAM! al ruim vier jaar een goede samenwerking. Lees hieronder vooral wat we voor hen hebben betekend. Wellicht kunnen we ook iets voor jou franchise betekenen.

Voor UMH voelde de overstap goed

JAM! sprak met Ilja Klare, de manager personeelszaken van de UMH Group: ‘UMH is een grote groep. We hebben 224 medewerkers in dienst, waardoor onze loonkosten hoog liggen.’ UMH zat eerst bij een andere payroller, maar ze waren op zoek naar een andere partner. Klare: ‘We zijn overgestapt naar JAM!, en dat heeft ons erg veel loonkosten gescheeld. Bovendien voelde het goed, stelt Klare. ‘We werken heel leuk samen.’

Jong team, snel schakelen

Waarom deze grote organisatie graag samenwerkt met JAM!? ‘Het is een jong team, en ze schakelen erg snel. Bovendien is het prettig dat onze personeelszaken centraal geregeld zijn. Met vaste contactpersonen voor ons én voor de medewerkers. We hebben geregeld afspraken op ons kantoor of bij een UMH locatie, en dat is erg prettig,’ zegt Klare.

Ontwikkeling van jouw medewerkers

Als payrollbedrijf doen we meer voor horecamedewerkers dan alleen salarissen uitbetalen en contracten regelen. Weer dat horecahart, hè? We vinden het belangrijk dat mensen met een passie voor de horeca zich kunnen blijven ontwikkelen. En ook veilig kunnen opereren op hun werk! We organiseren daarom allerlei SVH-gecertificeerde cursussen zoals Leermeestercursussen, BHV en Sociale Hygiëne. Hierboven zie je Bart Tervoert, manager van George Asia (een UMH zaak) tijdens een door JAM! georganiseerde BHV cursus. Tervoert: ‘Je voelt je een stuk veiliger en verantwoord tijdens je werk. Horecamensen zijn voornamelijk praktisch ingesteld, dus deze praktische training is erg leuk.’

Ook hebben we een online leeromgeving waarin allerlei cursussen staan. De JAM! Academy is er voor de leergierige medewerker. Van een cursus in cocktails, tot snijtechnieken, tot Up-selling & Cross-selling.

Ben je benieuwd wat JAM! voor jouw organisatie kan betekenen? 

Heb jij als ondernemer veel te maken met ziekteverzuim, en wil je hier wat aan doen? Of wil je weten hoe wij samen met jou je personeelskosten omlaag kunnen krijgen? Dan komen we graag met jou in contact. We hebben al 10 jaar ervaring als externe HR partner voor de horeca; wij spreken de taal en zorgen voor jouw medewerkers, zodat zij weer voor jouw gasten kunnen zorgen.

Dus mocht je nu geïnteresseerd zijn in onze dienstverleningen, dan kan je altijd vrijblijvend contact met ons opnemen. Of vul de bespaarcheck in op onze website, zodat je ziet hoeveel je kostprijs kan verlagen als je met ons in zee gaat. Of neem gewoon een kijkje op onze website: www.jamhoreca.nl.

Meer weten over JAM!? 

Lees meer over:

JAM!, dé Payroll en HR-specialist voor de Horeca neemt alle verplichtingen en werkzaamheden van je over op het gebied van payroll, HR en juridische zaken om jou tijd en geld te besparen.