Dé Beheermakelaar; regisseur van de klantreis wonen

Woningbehoeftes veranderen. Internet en social media spelen een cruciale rol. De makelaar wordt niet langer gezien als de ultieme dealmaker. En de consument wil in de huidige 24/7 economie te allen tijde worden ontzorgd. Bovendien voorzien mensen via platformen zelf (en onderling) in behoeften. “Er is nog veel ruimte voor verbetering in de markt”, weten Guido van Maaren en Pim Kuit, de directie van Dé Beheermakelaar.

Eén platform. En tal van partners als makelaars, financieel adviseurs en ketenpartners zoals notarissen, architecten en aannemers. Allemaal houden zij zich onder aanvoering van de Dé Beheermakelaar bezig met de klant die op zoek is naar de ideale leefomgeving. “De rol van de traditionele makelaar en hypotheekadviseur raakt namelijk uitgespeeld. Het spel moet anders worden gespeeld”, vertelt Kuit. De voormalig ING-directeur is per januari toegetreden tot de directie van Dé Beheermakelaar. “Dé Beheermakelaar heeft een vooruitstrevende kijk op de markt en klanten. En het concept van de zeven pijlers, waarbij de klant volledig wordt ontzorgd tijdens zijn woonreis, is uniek.” 

Woongenot

Naast aan- en verkoop van woningen verzorgt Dé Beheermakelaar desgewenst ook verhuur, beheer, buitenlands vastgoed, investeringsprojecten, hypotheken en verzekeringen. “Dé Beheermakelaar is hiermee de regisseur van de klantreis, van (financiële) oriëntatie tot aan wonen en het woongenot”, aldus Kuit. Hij geeft samen met oprichter Van Maaren de forse ambities van de partnerformule vorm en inhoud. “Het gaat in onze visie en in ons concept om een mix tussen een digitaal platform en persoonlijk contact. De klant oriënteert zich online en krijgt de verdieping bij Dé Beheermakelaar. Dat kan zijn in de vorm van financieel advies, advies over een verbouwing of advies over de woonwensen in combinatie met een passende leefomgeving.” Van Maaren vult aan: “Maar het gaat verder dan dat alleen. Het vraagstuk wonen is onderhevig aan verandering. Er zijn meer eenoudergezinnen en ouderen bijvoorbeeld wonen tegenwoordig langer thuis. Dat betekent ook dat juist de woonwensen veranderen. Wij adviseren daarin, en Dé Beheermakelaar en de op ons platform aangesloten professionele partners en ketenpartners zoals architecten en aannemers zijn daarin ondersteunend.” 

Enthousiastelingen

Het unieke concept slaat aan. Dé Beheermakelaar heeft inmiddels twaalf vestigingen in Nederland. “Een landelijk dekkend netwerk is voor ons belangrijk. We werken daar hard aan met dit jaar iedere maand een opening van een kantoor. De jaren daarop moet die groei zich versneld doorzetten”, laat Kuit weten. “Wij zoeken ondernemers, enthousiastelingen, partners in hypotheken en makelaars die geloven in ons concept. Samen gaan we voor goud”, glundert Van Maaren. Hij laat weten dat veel tussenpersonen momenteel ‘ploeteren’. “De huizenmarkt droogt op, de courtage van makelaars staat onder druk en nieuwe toetreders met vernieuwende concepten als Makelaarsland veroveren in rap tempo aandeel. Hoe ga je daarmee om? Men heeft behoefte aan visie zo merken wij.” Dé Beheermakelaar heeft volgens Kuit die visie, en zet voor de traditionele makelaar de stip op de horizon. Het team van medewerkers op het hoofdkantoor van Dé Beheermakelaar in Amersfoort is daarbij vooral ondersteunend. “Zo hebben wij een samenwerking met Huis & Hypotheek, dé onafhankelijke intermediair op het gebied van hypotheken en verzekeringen. Alle partners kunnen hierop meeliften waardoor zij hun klanten op die manier voorzien van gedegen financieel advies. Naast de overeenkomsten met alle banken en verzekeraars zijn er uitstekende contacten met investeerders en beleggers in de vastgoedsector, waardoor aan- en verkopen wel héél gemakkelijk is geworden.” 

Nauwe samenwerking

Dé Beheermakelaar sorteert ook voor op een nog nauwere samenwerking met de geldverstrekkers in Nederland. Lokaal werken de partners verder samen met bouwbedrijven, architecten, verhuisbedrijven, bouwmarkten en verzekeraars. “Deze zogenoemde ketenpartners zijn belangrijk in ons concept. De klant die na de aankoop een offerte wil voor de verbouwing? Dé Beheermakelaar regelt het. En dankzij de afspraken met de lokale bouwmarkt profiteert de koper ook meteen van kortingen op zaken die zelf worden verspijkerd aan de woning”, vertelt Kuit. De partners werken daarbij op termijn met een nieuw verdienmodel, zoals dat past bij een vernieuwend concept. Van Maaren: “Waar de klanten van Dé Beheermakelaar nu nog een courtage betalen, zal dat op termijn worden omgeturnd naar een abonnementenstructuur. Dé Beheermakelaar schakel je namelijk niet eenmalig in, Dé Beheermakelaar is er altijd.” 

Optimaliseren dienstverlening

De eerste prioriteit in de ambitieuze groeiplannen van Dé Beheermakelaar is naast het vinden van partners het optimaliseren van de dienstverlening rondom de aan- en verkoop en de financiering van de woningen en het verder uitbouwen van het (online) platform. Ook focust men op het verder verbeteren van de begeleiding van de klant na de aankoop. In fase drie, over twee jaar, wordt er door Kuit en Van Maaren nadrukkelijker gekeken naar de toekomst en de ontwikkeling van nieuwe diensten. Kuit: “Dé Beheermakelaar bouwt in een rap tempo door aan een geheel nieuw bedieningsconcept op het gebied van het vinden en plannen van de juiste leefomgeving en financiële toekomst van de klant. Het ontsluiten van de juiste klantdata speelt hierin een cruciale rol. Hoe meer vestigingen, hoe meer data, hoe meer informatie. Hiermee kunnen wij samen met onze partners de klanten nog beter bedienen in hun zoektocht naar ‘vastgoed zonder zorgen’.”

Klik hier voor meer informatie!

De beheermakelaar
Martijn Louws Martijn Louws
Redacteur
Bekijk ook