Eerste pilotstore voor Délifrance

Aan de rijksweg A13 heeft Delifrance Nederland een restaurant en corner geopend in compleet nieuwe stijl.

De vestiging, van franchisenemer Jan van der Heijden, dient als pilot voor toekomstig te openen locaties in niet alleen Nederland, maar heel Europa.

De uitstraling die in 2010 is geïntroduceerd, is bij de pilotstore volledig op de schop gegaan. Deze vestiging voldoet aan de wensen van nu en laat de Franse sferen terugkomen. Een eyecatcher is de wall-of-crumb: een kijkje in de binnenkant van een pas gebakken brood. De open keuken geeft gasten een kijkje in de bereiding van hun maaltijd. Délifrance staat vooral bekend om de vers belegde baguettes. In het nieuwe concept ligt de focus niet langer alleen op de lunch, maar zijn gasten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat welkom voor zowel de Franse klassiekers als een eigentijdser assortiment. De toevoeging van de nieuwe ‘Grab & Go’ corner voldoet aan de behoefte van de snelle passant. De broodjes liggen hier vers belegd in de koeling klaar. Nieuw is de retailcorner waar gasten een verzameling typisch Franse producten vinden die in trek zijn voor thuisgebruik of als cadeau. De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) ook voor de franchiseformule die bestaat uit meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. In Nederland zijn er 175 verkooppunten (65 restaurants en 110 corners). Was er in 1989 nog een naamsbekendheid van 14 procent, inmiddels is dit in Nederland anno 2015 gestegen naar 86 procent.

Geschiedenis

Dat Délifrance écht Frans is, blijkt uit de oorsprong van het zusterbedrijf ‘Grands Moulins de Paris’, dat met 27 molens één van de grootste molenaars is van Frankrijk. In 1921 openen de twee directeuren Ernest en Marcel Vilgrain de grootste meelfabriek ter wereld. De volgende jaren ontwikkelt het bedrijf zich verder en begint aan de introductie van voorgebakken baguettes. In 1977 is Délifrance Nederland opgericht. Het bedrijf start met voorgebakken diepvriesproducten. In 1983 openen de eerste restaurants. In 2001 ontstaat moederbedrijf Groupe Nutrixo. Inmiddels beschikt dit moederbedrijf over twintig bakkerijen. Wereldwijd worden bijna 3.000 bladerdeeg-, brood- en pâtisserieproducten geleverd. Per jaar ontwikkelt het bedrijf zo’n 100 nieuwe producten op basis van trends, consumentenwensen en - niet in de laatste plaats - de dagelijkse praktijk van klanten. In Nederland wordt ook geleverd aan alle eindgebruikers die zich bezighouden met ’food’ in de retail, foodservice en bakkerijkanalen. Naast de verkooptak heeft Délifrance Nederland een productietak, gevestigd in Ridderkerk.

Fred Gietman, manager franchise Benelux bij Délifrance:

“Dit nieuwe concept levert ons veel bouwstenen op voor de toekomst: niet alle bouwstenen zijn overal toepasbaar, maar we zijn er wel van overtuigd hiermee een bredere omzetbasis te creëren. Met de selectie van de avondgerechten hebben we dezelfde kwaliteitsnormen gehanteerd als bij de lunch: we staan bekend om onze goede prijs-/kwaliteitverhouding met onze lunch. Dit hebben we door weten te trekken naar het avondmoment. Hierover krijgen we al veel complimenten van gasten.”

+

Lees meer over:
Bekijk ook