'Pas de Deux in België: samen zetten we de stap'

Direct na de eerste wereldoorlog gingen vele ondernemers de uitdaging van de economische heropleving aan. Auguste Driegelinck stichtte in 1919 de firma Chaussures Driegelinck in Izegem. Tegenwoordig heeft Francis Driegelinck, de derde generatie, de teugels van het bedrijf in handen. Het bedrijf opereert sinds enkele jaren onder de letternaam SODRI (Sales Organisation DRIegelinck).

In de eerste helft van de vorige eeuw werd Izegem de Belgische schoenenhoofdstad en is dit in zeker zin altijd gebleven. De 'made in Belgium' schoenen van Driegelinck worden in het hele land verkocht en geëxporteerd naar de grootste Europese landen. Het merk 'Pas de Deux' is geboren uit de wil om eigen modellen in eigen winkels te kunnen aanbieden. Een schoenenproducent met meer dan 80 jaar ervaring heeft onmiskenbare voordelen: een grondige kennis van de Europese markt in het algemeen en de Belgische markt in het bijzonder. Ander voordeel is een daadwerkelijk inzicht in de behoeften, wensen en smaken van de consument. Hierdoor zijn de exclusieve creaties van Pas de Deux altijd een afspiegeling van de tijdsgeest en de belangrijkste trends van het moment zonder dat deze afglijden naar extravagante modellen die als kortstondige opwelling slechts één seizoen meegaan. Pas de Deux is dan ook een merk met klasse.

Winkellook

De winkel is zoals de klant: klasse in alle soberheid. Aantrekkelijke etalages met gedoseerde luxe brengen een groot assortiment rijkelijk tot zijn recht en nodigen de klant uit om de stap over de drempel te zetten. Binnen is de ruimte gastvrij en comfortabel. De rekken zijn functioneel ingedeeld, zodat de klant in alle rust zijn eigen keuze kan maken. De kleuren blauw en wit verlevendigen de schoendozen van Pas de Deux die een hoofdrol spelen in de inrichting van de etalage en de winkel. 

Pas de Deux loopt naast u

De franchiseketen is in volle opmars. Het brede assortiment producten biedt een hoge kwaliteit, gekoppeld aan een exclusief merk. Het professionele managementsysteem is specifiek aangepast aan de activiteit van schoenenverkoop. Pas de Deux biedt de franchisenemer dan ook assistentie voor en tijdens de opening. Dit betekent hulp bij het zoeken naar een geschikte locatie, advies bij de inrichting en decoratie (normenboek), assistentie bij de opening via de collectie en advies voor de publiciteit voor en tijdens de opening. Ook voorziet de organisatie in een volledige franchiseopleiding met in het opleidingspakket: management, winkeladministratie met specifieke computersoftware, verkoop en etaleren. De kennisoverdracht en vlotte communicatie gebeurt door middel van de nieuwste technologieën en door een uitgebreid normen- en procedurehandleiding (het handboek).

De franchisenemer geniet bovendien permanente ondersteuning bij de aankoop van collecties, op het vlak van publiciteit en krijgt assistentie van een 'field coach'. Ook permanente vorming maakt deel uit van het concept, zodat de franchisenemer op de hoogte blijft van bestaande instrumenten en producten via bijeenkomsten en activiteiten.

Kerngegevens Pas de Deux:

Formulenaam: Pas de Deux
Formulegever: Sodri n.v./s.a.
Contactpersoon: Glenn van Hoeck
Adres: Kapelstraat 14, BE – 8870 Izegem 
Tel: +32 (0)51 30 23 73
Aantal vestigingen: 8
Gepland in 2002: 5
Eigen investering: Minimaal € 74.500,-    
Jaarbijdrage: 3% van de omzet exclusief BTW
Duur contract: 5 jaar
Handboek (bijbel): Ja
Opleiding en doorlopende vorming: Ja, voorzien door de franchisegever
Permanente bijstand: Ja
Ervaring vereist: Nee, opleiding voorzien binnen bedrijf    
Mogelijke locatie: Enkel A-locaties
Winkeloppervlakte: 100 à 120 m²