Succes door jouw klanten een verrassend persoonlijke ervaring te geven

Als ondernemer, of je nou opereert binnen een franchiseformule of volledig zelfstandig, is het altijd zaak je klanten te verrassen. Mensen kopen tegenwoordig niet meer een product of dienst, maar een complete beleving. Een ervaring. Aan jou als ondernemer de taak om jouw klanten elke dag weer die verrassende en persoonlijke ervaring te geven. Een hele klus, als je dit zonder strategie doet.
 
Want, daar begint het mee. Een merkstrategie. Jouw bedrijf is anders dan anderen en dat wil je ook tonen. Immers, hierdoor trek jij juist dat gewenste publiek aan! Maar hoe? Bij onze formule zitten de merkstrategie en de standaarden in dienstverlening verweven in ons DNA. Ik maak jou graag kort deelgenoot hiervan. Mocht je meer willen weten over de visie en filosofie van de oprichters van Anytime Fitness (Chuck Runyon en Dave Mortensen), kan ik jou hun nieuwste boek ‘Love Work’ aanraden. Dit boek is geen geneuzel over een uiteindelijk lastig te implementeren theorie. Nee, zij laten daadwerkelijk zien hoe zij de 4 P’s van onze formule elke dag weer in de praktijk weten te brengen. 

Die 4 P’s zijn:

Purpose – zingeving, waar doen we het voor
People – hier draait het om, mensen
Profits – natuurlijk willen we rendement en dan niet alleen financieel
Play – het moet leuk zijn
Wanneer je deze 4 P’s op de juiste manier inzet krijg je als vanzelf een andere cultuur. Een cultuur waarin werk niet meer als werk voelt. 

Why, How en What 

Onze merkstrategie is gebaseerd op Why, How en What. Je kent het wel, Simon Sinek is er zo succesvol mee: The Golden Circle. Onze why? Mensen helpen de barrières te overwinnen die zij ervaren op weg naar een gezonder leven.
 
Hoe doen we dat? Dat is net zo eenvoudig gezegd, als dat het lastig is in de praktijk in te voeren. Maar zo maak je wel het verschil. Dat doe je namelijk met mensen die verrassend persoonlijk zijn. Die mensen echt herkennen. Bieden wat deze mensen nodig hebben. Dienstbaar zijn. Gericht op hun doelstellingen. En hier niet alleen mee begaan zijn, maar actief coachend en ondersteunend zijn.
 
En de what… tja in ons geval zijn dat de ‘convenient gyms’. Locaties die het makkelijk maken om aan je gezondheid te werken, met een inrichting en opzet die jou van alle gemakken voorziet. Niet alleen voor de klant, maar ook voor de ondernemer. Wanneer het voor jou als ondernemer ‘makkelijker’ is om je zaak te leiden, profiteren je klanten daar onmiddellijk van.

Care, Coach en Connect

Onze dienstverleningsstandaarden haken hier direct op aan. En daar maak ik jou graag deelgenoot van:

  • Persoonlijk: ga oprecht de verbinding aan met mensen in je gemeenschap, waarbij je het unieke in elke persoon herkent en ondersteunt.
  • Luisteren: sta volledig in het nu, ga met respect om met je medemens en wees altijd nieuwsgierig in elk moment van communicatie. Waar het hier om draait: praat minder, luister meer. En beter. 
  • Empathie: Toon begrip en medeleven met elk individu, zonder uitzondering. Laat zien dat je om de mensen geeft, zonder hun situatie te veroordelen.
  • Anticiperen: mensen hebben uitgesproken en onuitgesproken behoeften; aan jou de taak om deze bloot te leggen en helpen realiseren. Je verrast mensen door attent te zijn en proactief te zijn jegens hun wensen.
  • Urgentie: Maak gebruik van elke kans om snel te reageren op anderen; geef altijd binnen 1 werkdag antwoord op vragen en verzoeken, doordacht.
  •  Aanmoediging: Help en bemoedig mensen bij het zich kunnen committen aan een gezonde levensstijl. Zorg dat je bij elke ontmoeting een oprechte dosis motivatie geeft.

Onze pilaren zijn Care, Coach en Connect. Dat zie je in bovenstaande duidelijk terug. We willen oprechte persoonlijke relaties bouwen met mensen, ze een positieve ervaring bieden vanuit onze middelen en expertise en connecties ontwikkelen die verwachtingen ruimschoots overtreffen.
 
Terugkomend op de what. Onze formule biedt de klanten gemak en comfort door 24/7 open te zijn, waarbij een geavanceerde technologie zorgt voor veiligheid en een effectieve inzet van medewerkers. Klanten (leden) hebben wereldwijd toegang tot meer dan 3800 locaties, die niet-intimiderend zijn vanwege de kleinschalige studio opzet. 
 
Hoe heb jij de verrassende persoonlijke ervaring in jouw onderneming gewaarborgd?

Petro Hameleers
Master Franchisegever 
Anytime Fitness Benelux

Anytime Fitness