Bruna gaat tickets verkopen aan de kassa

Bruna breidt in 18 winkels het assortiment uit met de verkoop van kaartjes aan de kassa. De winkelketen start daarvoor samen met ticketplatform Tibbaa een pilot. De kaartjes zijn voor evenementen in de breedste zin van het woord: van muziek in lokale clubs tot grote festivals.

“Hard copy ticketverkoop klinkt als verleden tijd, maar de ervaring van Tibbaa leert dat fysieke verkoop nog altijd bijdraagt aan een succesvol evenement. De samenwerking is voor beide partijen interessant: Bruna boort een (deels) ander publiek aan met nieuw assortiment en krijgt meer klanten over de vloer, Tibbaa vergroot het bereik door gebruik te maken van het winkelnetwerk van de keten”, vertelt een woordvoerder namens de franchiseformule.

George Steur, CEO van Bruna: “Deze pilot is voor ons een logische stap. Tickets passen perfect bij ons overig assortiment en wij kunnen iets voor de consument toevoegen door de verkoop persoonlijker te maken. Tibbaa is voor ons een goede partner, die in zeer korte tijd een bekende speler is geworden in de ticketing branche. Dat wekt veel vertrouwen.”
 
“Bruna wordt dé exclusieve partner binnen de Retail”, zegt Eelco Schäffer, Operations Manager Ticketing van Tibbaa. “Als de proef slaagt, willen we de service uitrollen naar de overige winkels. Daarmee zouden we dan niet alleen via onze technologie beschikken over de clicks, maar breiden we uit naar een landelijk dekkend netwerk van bricks. Ideaal.” 

De 18 pilotwinkels waar de tickets te koop zullen zijn, liggen verspreid door het land, van Alkmaar tot Eindhoven en van Rotterdam tot Enschede. De pilot duurt in eerste instantie 6 maanden. Daarna beslissen beide partijen in gezamenlijk overleg of de resultaten aanleiding geven om het concept landelijk uit te rollen of niet.

Bekijk ook