THE BUTCHER BRENGT HAUTE FASTFOOD NAAR DE VERENIGDE ARABISCHE EMIRATEN

THE BUTCHER Dubai is de eerste samenwerking tussen het Amsterdamse THE ENTOURAGE GROUP en D&T, een hospitality-onderneming uit Dubai. THE BUTCHER staat bekend om zijn high-end en prijswinnende interpretatie van fastfood, wat in 2017 voor een omzet van meer dan 12 miljoen euro zorgde. Met deze internationale franchisestrategie verwacht THE BUTCHER in 2020 zeker 20 nieuwe venues te openen en te groeien tot een omzet van 25 miljoen euro.

Potentie

“De afgelopen zeven jaar heeft THE BUTCHER zich binnen THE ENTOURAGE GROUP ontwikkeld tot een succesvol merk met veel potentie om nog verder te groeien.”Stephanie Juliet Pearson, CEO van THE ENTOURAGE GROUP.

Locatie

Op de begane grond van The Residences Marina Gate van Select Group hebben de deuren van THE BUTCHER Dubai zich officieel geopend. Haute fastfood wordt in een relaxed en hip interieur à la minute bereid van de meest verse ingrediënten.

Dinerervaring

Toegewijd aan het serveren van ’s werelds beste burgers, creëert THE BUTCHER Dubai een stijlvolle burgerbar in de bruisende haven van Dubai, compleet met verbazingwekkend uitzicht over het water. Het resultaat? Een metropolitische dinerervaring.

Of het nu gaat om een informele lunch, een fashionable diner of iets daar tussenin, THE BUTCHER Dubai biedt dag en nacht haute fastfood in een full-service concept. Zoals het een ware ‘butcher’ betaamt, werken de chefs alleen met de beste kwaliteit Aberdeen Angus beef. Elk aspect van de burger krijgt de aandacht die het verdient; van de juiste mix van kruiden en het beste vlees tot de geheime BUTCHER-saus en het semi-brioche brood. Alles om constant burgers van de hoogste kwaliteit te serveren.

Het menu van THE BUTCHER Dubai bestaat uit alle klassiekers: de royale ‘THE BUTCHER’ Angus beef burger, de beroemde ‘The Ugly’, de ‘Silence of the Lambs’, ‘THE BUTCHER’s Wife’s Favourite’ kipburger, ‘The Codfather’ fish & chips en de ‘The Veggie Delight’. Wie naast hongerig ook dorstig is, probeert de huisgemaakte milkshakes. Of een van de decadente boozy varianten.

Voor diegenen die vanuit huis willen genieten van topkwaliteit burgers heeft THE BUTCHER Dubai ook een bezorgservice in het leven geroepen.

Belevingen

‘Als creatief ondernemer visualiseer ik concepten voor ze daadwerkelijk bestaan. Ik creëer concepten voor lokale stedelingen, terwijl ik ze tegelijkertijd iets compleet nieuws wil laten beleven. Het is cruciaal om een markt tot in detail te leren kennen; je kunt het karakter van een stad en de achtergrond van haar bewoners niet negeren. Ik ontwikkel concepten van begin tot eind, waarbij ieder detail telt. Elk aspect moet dezelfde uitstraling hebben, dezelfde taal spreken. Ik creëer geen restaurants; ik creëer belevingen.’ – Yossi Elyahoo, oprichter en mede-eigenaar van THE ENTOURAGE GROUP.

Doel

Sinds 2012 heeft THE BUTCHER het doel om ’s werelds beste haute fastfood burgers te serveren. Deze ambitie bracht het merk als eerst in de praktijk bij THE BUTCHER Albert Cuyp en zijn K.I.Q. (keep it quiet) geheime keuken. Het succes van deze eerste burgerbar zou leiden tot de opening van THE BUTCHER West (2014), de THE BUTCHER on Wheels foodtruck (2016), THE BUTCHER Berlijn (2016), THE BUTCHER Nine Streets (2016), THE BUTCHER Social Club (2016) en THE BUTCHER Ibiza(2017).