Jumbo maakt een Loyaliteitsprogramma

Jumbo komt met een digitale bonuskaart, maar gaat het anders doen. Op het gebied van voordeel en spaarprogramma's was Jumbo niet echt mee bezig. Maar Jumbo heeft nu een test afgerond met een eigen loyaliteitsprogramma: het 'Hallo Jumbo Voordeelprogramma’. 

Klanten die deelnamen aan de proef kregen onlangs te horen dat deze test op zijn einde liep. Jumbo spreekt van een groot succes en is achter de schermen bezig aan een definitief programma.

Ook is er bekend hoe het systeem werkt; het loyaliteitsprogramma werd in de testfase in de vorm van een applicatie beschikbaar gesteld. Voor klanten die niet over een smartphone beschikken was er een klantenkaart beschikbaar. Bij het afrekenen konden klanten bij de kassa deze app, of pas, laten scannen. Per euro ontvingen zij een punt. Duizend punten was goed voor vijf euro korting. Daarnaast kregen zij iedere twee weken persoonlijke aanbiedingen, de zogenoemde super ‘spaarversnellers’ . Hiermee konden ze ook sneller sparen.

Het is niet bekend wanneer het loyaliteitsprogramma definitief wordt uitgerold. 

Bekijk ook