De kracht van een goede franchise(begeleiding)

Anne&Max groeit. Niet alleen in vestigingen, maar ook op het hoofdkantoor in Haarlem. Op dit moment zijn er 28 vestigingen. Het streven ligt om dit aantal te verdubbelen binnen vijf jaar. Voor deze groei zijn wij op zoek naar enthousiaste mensen die ondernemers werven en begeleiden in het proces van het tekenen van het contract tot de eerste espresso in hun huiskamer en alles wat daarop volgt.

Er lopen heel veel mensen rond met de droom ooit hun eigen koffiezaak te openen. Zij durven net die stap naar het ondernemerschap niet te maken. Door aan te sluiten bij een franchiseformule, maken zij hun droom waar, met de ondersteuning vanuit een succesvol concept. Anne&Max begeleidt ondernemers bij alle stappen van het ondernemerschap, zodat de franchisenemer dat kan doen waar hij of zij het beste in is; het zorgen voor een volle zaak, waar (h)eerlijke producten worden geserveerd en zowel gast als medewerker zich thuis voelt.

De eerste kennismaking

De stap naar franchise is een grote beslissing voor ondernemers in spé. Zij bezoeken daarom vaak een aantal beurzen, events of webinars en zoeken op internet naar een formule die bij hen past. Hier komen ze bij Anne&Max al snel in aanraking met de franchise recruiter. Deze betrokken persoon weet alles wat je moet weten over het starten van een eigen Anne&Max. Wanneer beide partijen enthousiast zijn, dan begeleidt de recruiter de ondernemer bij de eerste stappen naar zijn of haar eigen vestiging. Hierbij kun je denken aan het afsluiten van het contract, financieringsaanvraag, inwerktraject en planning tot aan de opening.

De verbouwing

In dit hele traject speelt de verbouwing van de locatie een grote rol. Hier is een specialist vanuit Anne&Max bij betrokken. Deze projectmanager bouw begeleidt het volledige proces van aanhuur tot oplevering. Denk hierbij aan de planning, communicatie tussen diverse partijen, vergunningen en budgetbeheer. Dit doet deze persoon overigens ook voor Anne&Max ondernemers die hun bestaande zaak willen verbouwen.

Succesvol ondernemerschap

Dan is het moment van opening daar. Een spannende tijd. Vanaf dit moment neemt de franchisebegeleider het contact met de ondernemer over. Deze persoon weet alles van het reilen en zeilen in de vestiging. Aan de hand van huiskamerbezoeken (store checks), wordt de franchisenemer begeleid op het gebied van kwaliteit, uniformiteit, service en hygiëne. De franchisebegeleider bespreekt wat er goed gaat en beter kan. Ook is er ruimte voor de ondernemer om aan te geven waar hij of zij hulp bij nodig heeft. Waar nodig sluit één van de andere specialisten uit het team aan om met het vraagstuk aan de slag te gaan.

Teamspirit

Binnen het team op het hoofdkantoor is de sfeer informeel, bevlogen en betrokken. Teamleden werken nauw samen om de franchisenemers zo goed mogelijk te ondersteunen en te begeleiden. Daarnaast is iedereen gemotiveerd om Anne&Max naar een steeds hoger plan te tillen en de planeetaardige visie door te ontwikkelen. Door de snelle groei qua vestigingen is er ook op het hoofdkantoor volop ruimte om door te groeien en te blijven leren.

Planeetaardig

Anne&Max is een planeetaardige organisatie, die werkt vanuit een aantal vaste waarden. Deze waarden zijn; open, eerlijk, zorgzaam, betrokken en respectvol. Dat zie je terug op de menukaart, waar zoveel mogelijk gerechten worden geserveerd die gemaakt zijn van bio, lokaal en waarmogelijk seizoensgebonden producten. Je ziet deze waarden ook terug in de samenwerking tussen medewerkers en met franchisenemers. Anne&Max zoekt dan ook mensen die zich hierin herkennen en daarnaast beschikken over een groot horecahart en gek zijn op het concept Anne&Max.

Op dit moment zijn er drie vacatures beschikbaar op het hoofdkantoor: projectmanager bouw en restyling, franchise recruiter en junior franchisebegeleider.

 

 

Bekijk ook