Nieuwe speelgoedformule: Jase&Joy

Een aantal maanden geleden zijn 7 voormalig Intertoys franchisenemers (9 winkels), samen met Euretco, een nieuwe speelgoedformule gestart: Jase&Joy. 

“Wij willen ons echt onderscheiden en hebben daarom heel bewust gekozen voor een naam waar geen ‘Toys’ in voorkomt. Jase&Joy is een naam waar plezier uitspreekt, ‘&Joy’ is een knipoog naar ‘enjoy’”, zo zegt Miriam de Bruin, Business Unit Manager speelgoed bij Euretco. “Daarnaast vonden wij het belangrijk dat het merk ook een gezicht heeft. We willen mensen aan de hand nemen tijdens het aankoopproces en ze onder andere voorzien van reviews, daar gaat het duo Jase en Joy onder andere een rol in spelen! Ook onderscheiden wij ons met onze look & feel. Zo zijn wij niet voor de primaire kleuren geel, rood of blauw gegaan, welke veelal door speelgoedformules gebruikt worden, maar wordt onze formule gekenmerkt door een petrol kleur. Nóg een manier waarop we laten zien dat we anders zijn dan andere speelgoedformules”, aldus Miriam.
Fun first, dat is het uitgangspunt van Jase&Joy. Dit komt onder andere terug in de activiteiten en ‘hotspots’ in de winkel. Ook worden er speciale Jase&Joy testteams samengesteld om het speelgoed uit te proberen, klanten kunnen zich straks via de website aanmelden als tester. “Door middel van de testteams willen we extra waarde creëren voor de klant, zo’n beschrijving op de verpakking is leuk, maar of het echt iets is weet je dan nog niet. Onze testteams proberen het speelgoed uit en vertellen door middel van reviews of het de moeite waard is”, legt Miriam uit.

Gefaseerde ombouw

Terwijl de nieuwe formule werd uitgewerkt draaiden de winkels door onder de tijdelijke naam “de nieuwste speelgoedwinkel van Nederland”. Nu de volgende stap is aangebroken en de nieuwe naam bekend is, worden de winkels de komende weken stukje bij beetje omgebouwd. Op dit moment hangt de nieuwe naam met een tijdelijke oplossing aan de gevel, de komende weken wordt omgebouwd naar de definitieve uitstraling. Niet alleen aan de buitenkant, maar ook aan de binnenkant. “Deze tijd is de drukste periode van het jaar, tijdelijk dichtgaan voor de ombouw is dus geen optie”, vertelt Miriam. “Stap voor stap zullen we iedereen meenemen in de nieuwe wereld van Jase&Joy.”

Jase&Joy

De komende maanden zal de formule Jase&Joy steeds meer gezicht krijgen en uitgroeien tot een volwaardig merk. “Een merk waarin we laten zien dat speelgoed meer is dan alleen een gevulde doos verpakt in cadeaupapier. Er is zoveel over speelgoed te vertellen en je kunt het voor een hele brede doelgroep leuk maken”, vertelt Miriam enthousiast. “Beleving en gevoel worden steeds belangrijker om onderscheid te kunnen maken ten opzichte van online aanbieders. De manier waarop dat gebeurd is essentieel, daarom moet je goed kijken naar hoe je omgaat met het assortiment én service. Dit doen wij samen met zelfstandig ondernemers die met passie in hun winkel staan en hun lokale omgeving door en door kennen. Deze formule hebben we echt samen met hen gebouwd, met hun kennis, ervaring en vooral hun enthousiasme. Daar ben ik echt heel erg trots op”, aldus De Bruin. “Ook klanten hebben in de afgelopen periode heel erg met ons meegeleefd én meegedacht. Ze zijn blij dat hun vertrouwde winkel blijft bestaan en waren vooral heel nieuwsgierig naar wat er ging komen.“

Locaties

Jase&Joy is gevestigd in Amersfoort-Noord, Amstelveen, Budel, Bussum, Deurne, Eindhoven (Stratum), Gemert, Purmerend en Veldhoven. 

Bekijk ook