Pim Meijer nieuwe voorzitter van de SPAR Detaillisten coöperatie van SPAR Nederland

Het bestuur van de SPAR Detaillisten Coöperatie van SPAR Nederland maakt bekend dat Pim Meijer (37 jaar) is benoemd als voorzitter. De leden van de Detaillisten Coöperatie hebben in de Algemene Leden vergadering van september gestemd voor toetreding en het bestuur heeft op 11 oktober Pim Meijer benoemd als voorzitter. Pim Meijer zal voorzitter Albert Jan Kleis opvolgen als voorzitter, die jaren zeer betrokken voorzitter voor het bestuur van de SPAR Detaillisten Coöperatie is geweest en vertrekt na afloop van zijn termijn. 

Pim Meijer is geen onbekende voor SPAR. Als ondernemer van SPAR city Enschede, is hij al jaren actief in diverse commissies en vanuit die diverse rollen heeft het bestuur hem gevraagd om mee te kijken of een bestuursfunctie voor hem interessant kon zijn. En dat pakte positief uit. 

Meijer ziet uit naar zijn rol binnen SPAR. “Ik heb SPAR in mijn jaren als ondernemer leren kennen als een mooie organisatie met een gedreven directieteam en raad van commissarissen. Met haar kleinschalige (buurt)winkels voor dagelijks gemak draagt SPAR bij aan kwaliteit van leven van haar klanten, rendabele exploitaties voor ondernemers en een leefbare buurtgemeenschap. Daar wil ik graag een bijdrage aan leveren.”

Meijer, al 8 jaar actief als ondernemer van SPAR city Enschede, geeft aan de functie als voorzitter als een grote eer te zien. “Ik wil samen met mijn mede bestuurs- en commissie leden al onze energie in het bestuur steken. Het is een bijzonder uitdagende tijd in retail. Het verdienmodel voor SPAR ondernemers is aanzienlijk veranderd door de uitdagende markt én de toenemende wet-en regelgevingen. Een SPAR ondernemer kan alleen functioneren als zaken vanuit de formule op de juiste manier geregeld zijn; duidelijke communicatie, functionerende logistiek en de juiste strategie. De grootste uitdaging is dat we samen met SPAR door deze onstuimige tijden komen. Naast het Samen meer dan Regelmatig profiteren moeten we met alle ondernemers trots zijn én blijven op het onderscheidend vermogen en de positie in de Nederlandse markt.” 

Meijer geeft aan: “We moeten aan de bak en gas erop geven, zoals we in Twente zeggen. We hebben een unieke positie in de markt en we moeten er in slagen echt gemak te bieden om er te zijn op elke plek, ieder moment en voor wie je ook bent en zo het leven een beetje makkelijker te maken. Voor onze klanten en gasten.”

Bekijk ook