Taco Mundo en Lekkerland gaan samenwerking aan

Mexicaanse restaurantformule Taco Mundo (Mexican Delivery) en convenience groothandel Lekkerland zijn een meerjarenovereenkomst aangegaan. Vanaf 1 maart 2020 gaat Lekkerland de totale logistieke dienstverlening verzorgen van het food- en non-foodassortiment van de inmiddels bijna 30 Taco Mundo vestigingen in Nederland. 

“Wij zochten een logistieke partner voor de lange termijn die kon voldoen aan onze specifieke wensen voor de bevoorrading van onze afhaal- en bezorgrestaurants”, aldus Tom Filippini, oprichter van Taco Mundo. Hij vervolgt: “Met Lekkerland hebben wij die partner gevonden. Wij delen dezelfde ambitie voor groei en kwaliteit en blijven continu inspelen op de snel veranderende markt en wensen van de consument.”

Logistiek 
 

Als een van de pioniers in de markt voor maaltijdbezorging ontwikkelt Taco Mundo het grootste gedeelte van de ingrediënten voor haar Mexicaanse maaltijden zelf in samenwerking met lokale producenten. 

“Dat brengt logistiek gezien nogal wat uitdagingen met zich mee. Ook op dat punt kon full-service partner Lekkerland toegevoegde waarde bieden”, aldus Filippini.

De samenwerking met Lekkerland betekent dat zij Taco Mundo en haar franchisenemers gaat ontzorgen doordat de inkoop, opslag, orderverzameling en distributie volledig wordt overgenomen, ook van de private labelartikelen die Taco Mundo volgens eigen receptuur ontwikkelt.De sourcing van een deel van het assortiment wordt vergemakkelijkt door het assortiment dat Lekkerland biedt.

‘Convenient partner’

“Bij Lekkerland doen we er alles aan om onze klanten succesvoller te laten zijn”, weet Michel Termeer, Business Development Manager Foodservice Logistics bij Lekkerland. 

“In de samenwerking met Taco Mundo willen we hun ‘most convenient partner’ zijn binnen foodservice. Taco Mundo is een ambitieuze formule met oog voor de veranderende behoefte van de consument. Dat vertaalt zich in een wisselend assortiment waarop wij als dienstverlener snel moeten kunnen inspelen. Dat sluit precies aan bij de visie van Lekkerland relevant te zijn in de dynamische foodservice-branche.”

Als full-service specialist voor on-the-go consumptie neemt Lekkerland het volledige logistieke proces uit handen, efficiënt en duurzaam. Filippini: “Lekkerland is een zeer ervaren speler op het gebied van foodservice en biedt landelijke dekking.” Belangrijk voor Taco Mundo, die zich hiermee volledig kan focussen op de verdere ontwikkeling en groei van haar franchiseformule.

Bekijk ook

Lekkerland bestaat al meer dan 60 jaar. Wij zijn uitgegroeid tot een (food)servicepartner met een uitgebreid assortiment in food en non-food én ruim 90.000 verkooppunten in 6 Europese landen. Wij zijn dé convenience-specialist voor ondernemers die hun klanten gemak willen bieden.