Franchisenemersportret: Jan Willem Schiebaan bij Huizonline.nl

Met het schrijven van franchisenemersportretten, maken wij franchisenemers zichtbaar en blij. Daarnaast krijgen wij een beeld over de ondernemer achter zijn franchisevestiging. In het franchisenemersportret, wordt zowel de meerwaarde van de franchisenemer als de onderneming in beeld gebracht om te laten zien waar de franchisenemer voor staat en gaat. Deze week hebben wij een franchisenemersportret gemaakt over Jan Willem, die franchisenemer is bij Huizonline in Heinkenszand. 

Even voorstellen…

Een enthousiaste makelaar met Zeeuwse nuchterheid en een grote dosis humor, dat ben ik, Jan Willem Schiebaan. “Schietbaan zonder t,” hoor je me dan ook vaak zeggen aan de telefoon. Ik ben 46 jaar en woon samen met mijn vrouw en twee kinderen in het mooie Heinkenszand. Eind april 2021 heb ik de stap gezet om te gaan ondernemen en ben ik als franchisenemer gestart bij Huizonline Nederland.

Jan Willem Schiebaan franchisenemer bij Huizonline Nederland
Jan Willem Schiebaan franchisenemer bij Huizonline Nederland

Hoe, wat en waarom Huizonline?

Voordat ik bij Huizonline kwam, heb ik in loondienst gewerkt als vastgoedadviseur bij een andere makelaar. Zo heb ik Huizonline ook leren kennen, ik heb namelijk de bezichtigingen verzorgd bij hun huidige kantoorpand. 
Uiteraard heb ik ook naar andere vergelijkbare franchiseformules gekeken, maar ik heb toch voor Huizonline gekozen. Waarom? Zij geven mij het meest complete plaatje, voor een zeer gunstige prijs. Zo zijn ze aangesloten bij een goede brancheorganisatie en ook de werkomgeving is erg prettig dankzij de zeer kundige en snel schakelende backoffice.

Hoe bevalt het nu in de praktijk?

Ik ben erg positief en ook blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Zo had ik bijvoorbeeld niet verwacht dat ik al zo snel goed bezig kon zijn en al na zo een korte tijd mijn eerste omzet kon genereren. Ik heb verder geen personeel in dienst, maar dat heb ik met zo een backoffice ook zeker niet nodig. De complete binnendienst wordt in principe voor mij verzorgd. De dames van de backoffice zorgen voor een volledige en goede plaatsing van woningen, maken de teksten & brochures. Tevens wordt mijn agenda beheerd op het gebied van bezichtigingen. 

Ook de ondersteuning tijdens het opstarten was erg prettig. Vooraf heb ik namelijk veel ondersteuning gekregen in het maken van marketingmateriaal, zoals foldermateriaal, visitekaartjes en dergelijke. En weet je wat ook fijn is? Vooraf gemaakte afspraken worden meer dan waargemaakt.

Hoe ziet de (ideale) toekomst er uit?

Ik wil graag een diversiteit van woningen aanbieden en het liefst wil ik me specialiseren in de verkoop van recreatiewoningen. We zitten tenslotte in het altijd toeristische Zeeland! 

Heb jij tips voor potentiële toekomstige franchisecollega’s?

Ga in gesprek met Huizonline, maak goede afspraken en ga vol enthousiasme de uitdaging aan. Ik heb dat ook gedaan en ben erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

Meer weten over deze franchiseformule?

Zie jij het zitten om makelaar te worden bij Huizonline en om aan de slag te gaan als franchisenemer bij Huizonline? 

of