Welke voordelen biedt een Online Marketing bureau de franchisenemer?

Bieden online marketing bureaus enige meerwaarde voor de lokale franchisenemer?

Want als franchisenemer draag je al bij aan het marketingbudget van de franchisegever; deze adverteert, bewaakt de huisstijl en zorgt voor landelijke naamsbekendheid en acties. Dat mag natuurlijk zo zijn, maar als lokale franchise ondernemer valt er alsnog veel winst te behalen bij een een strategisch ingezet online marketingplan, zeker voor franchisenemers in grote steden als Rotterdam. Juist lokaal valt winst te behalen door jezelf als franchisenemer op de kaart te zetten.

Inzetbaarheid online marketing bureau de lokale franchisenemer

Als franchisenemer wil je vanzelfsprekend zo veel mogelijk omzet kunnen draaien en het is heel mooi dat de franchisegever via een uitgewerkte marketingstrategie landelijk opereert, maar voor jou als lokale ondernemer valt er daarnaast ook online winst te behalen. Bijvoorbeeld in grote steden, waar vaak meerdere vestigingen van dezelfde franchisegever gevestigd zijn, kun je jezelf juist online profileren. Iemand die bijvoorbeeld in Rotterdam Zuid woont, komt wellicht zelden in Rotterdam Schiebroek, of in de Alexanderpolder. Het is dan zinvol om een Online Marketing bureau in te zetten die voor jouw onderneming zich toespitst d.m.v. Google advertenties (ook wel SEA genoemd; Search Engine Advertising) in de wijk waarin jouw onderneming is gevestigd.

Ter voorbeeld, zoekgedrag van lokale klanten in Rotterdam

Een klant in Rotterdam Zuid zou kunnen zoeken op 'schoenenwinkel Zuidplein', waar een klant in de Alexanderpolder juist weer zou zoeken op 'schoenenwinkel Alexandrium'. Wellicht zijn er in beide shoppingcentra vestigingen van dezelfde franchisegever. Het is dan natuurlijk belangrijk om hoog in de zoekresultaten van Google te verschijnen, het liefst volledig bovenaan! Een slimme SEA campagne kan daarvoor zorgen. De klant klikt op de link, komt bij de lokale winkel terecht en ziet daar producten -bijvoorbeeld schoenen- die hij zoekt en komt naar de winkel, want hij wilde toch al naar het shoppingcenter.

Lokaal marketing bureau inschakelen in Rotterdam

Om lokaal online actief te zijn, is het zeer aan te bevelen om een lokaal marketingbureau in te schakelen. Een Marketing Bureau Rotterdam in dit geval, kent immers de markt, begrijpt waarop de lokale klant wel en niet op zoekt en kent de beoogde doelgroep. Maar niet alleen dat; het is ook fijn om face to face contact te kunnen hebben met een online marketing expert, om met elkaar van gedachten te kunnen wisselen, mogelijkheden, doelen en strategieën te bespreken tijdens een meeting. Als klant heb je meer feeling bij het lokale online marketing bureau, dan wanneer alle gesprekken uitsluitend per mail of telefoon gevoerd worden.

Of het nu om grote of kleine gemeenten gaat, de meeste lokale franchisenemers zijn gebaat bij een lokaal online marketing bureau; alleen in grote steden is het meer op de deelgemeenten toe te spitsen. Daarnaast biedt een online marketing bureau natuurlijk veel meer mogelijkheden dan slechts SEA. Er zijn tal van mogelijkheden, ook via de social media kanalen en de eigen website bijvoorbeeld, om jezelf als lokale franchisenemer op de kaart te zetten onder de juiste doelgroep.

Lees meer over: