Menuez, de kracht achter merkbewaking en automatisering

    Organiseren, merkbewaking én eigen inbreng van lokale vestigingen. Hoe doet Menuez dat? Dat lees je hieronder.

    Wie is Menuez?

    Menuez bouwt Brand Management Platformen voor bedrijven. Door middel van een Brand Management Platform worden de marketingprocessen geautomatiseerd. Met meer dan 13 jaar ervaring heeft Menuez zich bewezen als innovatieve partner voor merken die lokale marketing belangrijk vinden en hun merkzichtbaarheid op locatie willen optimaliseren zonder daar onwijs veel tijd aan kwijt te zijn. Een greep uit de (internationale) klanten van Menuez:

    • Vermaat
    • Cavesco
    • Coca-Cola Europacific Partners
    • VBO
    • Haan
    • Red Bull
    • Unilever
    • Optisport
    • L’Oréal.

    Brand Management platform

    Menuez ontzorgt franchisegevers op het gebied van promotiematerialen zoals menukaarten, posters, vlaggen en banners, zowel fysiek als online. Ze automatiseren het gehele proces, vanuit het reclamebureau ontvangen ze de templates. De campagne kan vanuit franchisegever met één druk op de knop besteld worden voor alle franchisenemers. Menuez zorgt dat de juiste materialen en juiste aantallen op de juiste locatie geleverd worden en informeert de locaties over de specifieke tijd en datum van aflevering. De locaties kunnen ook zelf materialen opmaken en bestellen in de juiste huisstijl. De eindeloze PDF stroom tussen vestiging en franchisegever is hiermee verleden tijd. Menuez neemt deze verantwoordelijkheid volledig over en bewaakt de merkidentiteit. 

    Marketing kalender 

    Daarnaast biedt Menuez een marketingkalender waarop alle toekomstige acties gepland kunnen worden, zodat elke franchisenemer altijd op de hoogte is van de aankomende promotionele acties. Zo heeft Menuez een kalender gebouwd voor Optisport (ruim 300 sportlocaties) omdat zij met het probleem kampte dat veel vestigingen niet omkeken naar de marketingmaterialen of niet frequent bestelden. Door de marketingkalender heeft Optisport niet alleen meer inzicht in de lokale marketingactiviteiten, maar is ook gegarandeerd van een landelijk uniforme uitstraling. Daarnaast zijn de locaties meer tevreden, want ze kunnen sneller schakelen en meer eigen invulling geven aan alle promotiematerialen.

    Organiseren: inzicht en overzicht 

    Zowel de franchisegever als de franchisenemer hebben 24/7 toegang tot het dashboard op het Brand Management Platform. Via het dashboard heb je overzicht wie, wat besteld heeft en inzicht in budget per locatie, productgroep, regio’s etc. Alle data is inzichtelijk, kan geanalyseerd worden en omgezet worden in relevante informatie om nog betere campagnes te ontwikkelen die goed aansluiten op de wensen van de franchisenemer en de consument.

    Merkbewaking

    Menuez zorgt voor merkbewaking. Ze zorgen ervoor dat alle gecreëerde promotionele uitingen voldoen aan de merkrichtlijnen van de klant. Na jaren partnerschap met grote merken als Ola, Coca-Cola en L’Oréal weet Menuez hoe belangrijk het is dat de uitstraling van het merk en huisstijl overal hetzelfde moet zijn. Ze zorgen dat duizenden promotiematerialen zoals menukaarten, prijslijsten en posters jaarlijks gecontroleerd worden op kwaliteit en voldoen aan alle merkeisen. Omdat Menuez ook het drukwerk en de bezorging op locaties verzorgt, kunnen ze garanderen dat de kwaliteit van de materialen bewaakt wordt. Zo hebben ze ervoor gezorgd dat duizenden gepersonaliseerde Ola ijskaarten in juiste kleuren op alle locaties is geleverd. 

    Eigen inbreng, gecontroleerde vrijheid 

    Ze weten hoe belangrijk de mening en betrokkenheid van vestigingen is. Naast het belang van merkbewaking begrijpt Menuez dat elke franchise locatie uniek is. Bij Menuez is het mogelijk om binnen de merkbewaking een bepaalde mate van vrijheid te bieden aan franchisenemers. Het is bijvoorbeeld mogelijk om aanpassingen te maken in aantallen promotiemateriaal, toevoegen lokaal assortiment of wijzigen prijsniveau passend bij de locatie. Ze maken de gepersonaliseerde materialen voor duizenden verschillende locaties in Nederland van kappers tot restaurants. En daar zijn de locaties erg blij mee, dat is te zien aan het klanttevredenheidscijfer. Menuez krijgt namelijk gemiddeld een 8.8 van alle locaties voor de service.

    Groeien jullie hard en lukt het niet meer om alle vestigingen perfect voor elkaar te hebben en te voorzien van de gewenste materialen zonder daar onwijs veel tijd aan kwijt te zijn? Neem dan contact op met Menuez via het formulier hierboven.

    Geerteke Verbaten, Menuez
    Geerteke Verbaten
    Mede-eigenaar, verantwoordelijk voor marketing, sales en new business.
    Geerteke@menuez.nl 31 6 53476173

    Sterke lokale marketing door samenwerking Optisport & Menuez

    Voor Optisport was het altijd een enorme uitdaging om voor al hun locaties de promotiematerialen te maken en uit te...

    Zo personaliseer je de marketing mét behoud van je merkuitstraling

    Interview

    Voor een franchiseformule is de bewaking van de merkidentiteit essentieel, maar niet altijd makkelijk. Hoe zorg je...

    Ontdek de voordelen van online zichtbaarheid

    In een steeds digitaler wordend Nederland is het essentieel om ook online zichtbaar te zijn. Hoe kun je ervoor...

    Stel je vraag!
    CAPTCHA